Geotab Marketplace host fleetster Corporate CarSharing Service voor tijd- en geldbesparing op huurauto's

29. jul. 2022

Klanten kunnen voertuigen reserveren via de fleetster-app of via een webinterface, waarmee ze het equivalent van 180 euro werktijd, per auto, per maand besparen

Geotab Inc. Ⓡ, een wereldwijde leider in IoT en connected transport oplossingen, heeft de zakelijke autodeel app fleetster toegevoegd aan de Geotab Marktplaats fleetster, een one-stop-shop voor de integratie van applicaties van derden in zijn open telematicaplatform. De app voor zakelijk autodelen van fleetster biedt klanten de mogelijkheid om het boeken van poolvoertuigen binnen hun organisatie te automatiseren.

/images/dp11egz7/production/33e218242ebef6e69cd538428990894197012d23-497x257.svg

De applicatie is gebaseerd in de cloud en kan binnen 30 minuten operationeel zijn. Eenmaal geactiveerd, kunnen gebruikers in slechts enkele seconden een reservering maken vanuit de fleetster-app, terwijl complexe achtergrondregels ervoor zorgen dat de bedrijfsvoorschriften op de juiste wijze worden nageleefd. Hierdoor kunnen bedrijven red het equivalent van 180 euro werktijd per auto, per maand. Daarnaast kunnen de kosten van huurauto's worden verlaagd en op basis van de analysefunctie van de app kan de grootte van de meeste poolvloten worden verminderd met 10-30%.

"fleetster kan een echte tijd- & geldbesparende machine zijn", zegt Tim Ruhoff, CEO, fleetster. "We zijn verheugd dat we via de Geotab Marketplace nu nog meer mensen kunnen bereiken dan voorheen. Autodelen is een spannend alternatief voor autobezit, waarbij mensen voertuigen kunnen huren op basis van hun gebruik, afgelegde afstand en brandstofkosten. Autodelen vermindert jaarlijks de kosten van autobezit, reiskosten en files en onze app op de Geotab Marketplace maakt het toegankelijker dan ooit."

Geotab, wereldleider op het gebied van connected vehicle voor slimme steden en wagenparken, biedt een uitgebreid ecosysteem van waardevolle, bedrijfsgerichte toepassingen en add-ons via de Geotab Marketplace. Deze integraties bieden bedrijven de tools die ze nodig hebben om hun wagenparken soepeler, sneller en efficiënter te beheren. Met de nieuwste toevoeging van fleetster Corporate CarSharing krijgen meer dan 40.000 Geotab-klanten wereldwijd toegang tot een oplossing die nu ook processen voor poolvoertuigen automatiseert.

"De wereldwijde markt voor autodelen zal met ongeveer 2 miljard dollar groeien tot meer dan 6,5 miljard dollar in 2027, volgens een rapport van wereldwijde marktinzichten daarom is de Geotab keyless module beschikbaar met de software van integratiepartners. Autodelen is ook de perfecte manier om transportduurzaamheid te verbeteren. Het gemiddelde voertuig blijft bijna 90% van zijn levensduur ongebruikt, wat betekent dat we miljoenen inactieve voertuigen produceren. We kunnen niet alleen congestie verminderen met apps voor autodelen, zoals fleetster Corporate CarSharing, maar ook de hoeveelheid redundantie in producten verminderen", zegt Fabian Seithel, Associate Vice President, NCEE Sales & Business Development - Europa

De fleetster Corporate CarSharing App is momenteel beschikbaar op de Geotab Marketplace.

Over fleetster

Fleetster werd opgericht in 2010 en biedt sinds 2012 software voor autodelen aan. De software is aanwezig in 28 landen met meer dan 70.000 gebruikers en is de laatste jaren vooral in 2 richtingen geëvolueerd: Een 360° software voor wagenparkbeheer die wagenparkbeheerders helpt hun werkroutines te verbeteren en hun spreadsheets eindelijk af te schaffen. Een oplossing die openbare exploitanten van autodelen kunnen gebruiken om hun processen volledig te automatiseren om geld te verdienen met hun voertuigen. fleetster wordt vertrouwd door KMO's en blue chips zoals Mercedes-Benz, Deutsche Telekom en nog veel meer. Voor meer informatie kunt u terecht op www.fleetster.net en volg ons op LinkedIn .

Over Geotab

Geotab bevordert de veiligheid, verbindt bedrijfsvoertuigen met de cloud en biedt gegevensgestuurde analyses om klanten te helpen hun wagenpark beter te beheren. Het open platform en de Marketplace van Geotab, die honderden oplossingsopties van derden biedt, stelt zowel kleine als grote bedrijven in staat hun activiteiten te automatiseren door voertuiggegevens te integreren met hun andere gegevens. Als IoT-hub biedt het apparaat in het voertuig aanvullende functionaliteit via IOX Add-Ons. Door miljarden gegevenspunten per dag te verwerken, maakt Geotab gebruik van gegevensanalyse en machine learning om klanten te helpen hun productiviteit te verbeteren, wagenparken te optimaliseren door het brandstofverbruik te verlagen, de veiligheid van de bestuurder te verbeteren en een sterke naleving van de regelgeving te bereiken. De producten van Geotab worden wereldwijd vertegenwoordigd en verkocht via erkende Geotab-wederverkopers. Ga voor meer informatie naar www.geotab.com en volg ons @GEOTAB en op LinkedIn .

Perscontact vlootster

Malena Gärtner