(Live-)verslagen
fleetster helpt vloten te analyseren aan de hand van gedetailleerde rapporten
Welke rapporten biedt fleetster?
CO₂-verslagen
Analyseer het CO₂-verbruik van uw wagenpark en identificeer uitschieters om uw CO₂-bijdrage te compenseren.
Brandstofrapporten
Ontdek hoe het brandstofverbruik over uw wagenpark is verdeeld en identificeer mogelijkheden om kosten te besparen.
Gebruiksrapporten
Bekijk hoe uw wagenpark wordt gebruikt en zie mogelijkheden voor verbetering of besparingen.
Controle leasekilometers
Documenteer en analyseer het werkelijke aantal gereden kilometers met een geleased voertuig ten opzichte van het contractueel vastgelegde aantal kilometers.
Rapporten oplaadinfrastructuur
Bepaal de belangrijkste oplaadbehoeften en plan je infrastructuur in overeenstemming met je toekomstige vloot.
Rapporten en export voor de vloot
In onze rapportage hanteren we een tweeledige aanpak:
Ten eerste bieden we uitgebreide rapporten over de interne gegevens van het wagenpark, zoals de kosten van alle schade, een overzicht van alle taken en de hoeveelheid en kosten van parkeerbonnen. In het wagenpark worden talloze gegevens gegenereerd, die we nuttig maken voor onze klanten.
Ten tweede bieden we live-rapporten op basis van telematicagegevens. Deze dimensie is moeilijker aan te boren, maar inhoudelijk ook spannender. Met onze live-rapporten kun je bijvoorbeeld zien welke afdelingsvoertuigen die voorheen niet via software werden geboekt, wel worden gebruikt. Dit maakt het besparingspotentieel duidelijk. Je krijgt ook een overzicht van tankprocessen en CO2-uitstoot.
Gebruiksrapport met telematicagegevens
De eerste vraag die ons altijd wordt gesteld is: "Kunnen de ritten van bestuurders worden bijgehouden of kunnen routes worden gegenereerd met behulp van afzonderlijke gegevenspunten? Nee! Er worden geen locatiegegevens vastgelegd of opgeslagen de datastekker wordt aangesloten op de auto en geeft alleen de tijd en kilometerstand door van het begin tot het einde van de rit.
Deze datapunten kunnen worden geëxporteerd of direct worden bekeken via de fleetster software. In excel is het mogelijk om een gedetailleerd rapport te maken, inclusief welke auto's uit het wagenpark kunnen worden verwijderd.
De analyse is vooral nuttig voor poolauto's die vandaag niet met fleetster worden beheerd. De gebruiksanalyse voor alle poolauto's die via fleetster worden geboekt, werd een paar jaar geleden vrijgegeven.
Benzine Rapport
Om het besparingspotentieel te identificeren is de nieuwe benzineverslag helpt bij het identificeren en exporteren van benzinegegevens. Het is nu mogelijk om een overzicht te geven van het gebruik van elke auto over een langere periode of voor elke rit. Daarbij worden de verbruiksgegevens vergeleken met de WLTP-specificaties van de fabrikant.
CO2-rapport
Het derde rapport dat kan worden gegenereerd is het CO2-rapport. dit rapport is gebaseerd op het werkelijke verbruik en geeft een overzicht. Net als het benzinerapport kan het ook worden geanalyseerd over een specifieke periode of voor elke rit afzonderlijk.
Maandelijkse voertuigkosten
Het maandelijkse rapport over voertuigkosten geeft een overzicht van alle kosten die aan een voertuig zijn verbonden. Dit is vooral belangrijk voor wagenparkbeheerders om de gemaakte kosten bij te houden.
Rapport chauffeurskosten
Het nieuwe rapport met chauffeurskosten biedt een gedetailleerd overzicht van kosten op basis van chauffeurs, die vaak worden gebruikt in HR voor naleving van de belastingwetgeving en kosten-batenanalyses.
Rapport leasemijlen
Het rapport Leasemijlen geeft een overzicht van de geleasede voertuigen in het wagenpark en hun kilometrage.
Het rapport bevat het totaal aantal kilometers dat het voertuig heeft afgelegd sinds het begin van het contract, het totaal aantal toegestane kilometers voor de hele contractperiode en het totaal aantal toegestane kilometers voor de periode tussen het begin van het contract en de huidige dag.
Het leasemijlrapport helpt wagenparkbeheerders om de huidige status van alle geleasede voertuigen bij te houden.
Binnenkort beschikbaar
De Rapport oplaadinfrastructuur toont hoeveel actieradius de voertuigen nodig hebben na het verlaten van het bedrijf en tot het volgende bekende oplaadpunt (bijv. het oplaadstation thuis). In dit geval zouden de gebruikers dan moeten instemmen met het gebruik van geofences, wat dit rapport veel complexer maakt.
De rapporten over schade en totale eigendomskosten volgen ook.